Kasztanyetta, bikaviadal, flamenco...októberi bringatúra Sevillában...

Viki

Kasztanyetta, bikaviadal, flamenco. Októberi bringatúra Sevillaban...

Örömmel tettem eleget egy meghívásnak a napsütéses őszi hónap derákán egy csodás Spanyol városba Sevillába. Megfordultam már párszor az országban, de ezidáig inkább Barcelona volt a célpont. Utazni mindíg jó főleg akkor, mikor már futunk ki a meleg hónapokból és kezdetét veszi a depresszív sötötségbe boruló ősz, majd tél. Szóval nem kellett sokáig könyörögni, így a hideg stockholmi látogatásom után ismét gépre szálltam, hogy fürödhessek még picit a meleg andalúziai napsugarakban.

Kalandos volt a kiutam, mert egyszer át kellett szállnom Portugáliában és úgy tudtam csak eljutni Sevillába. Az utolsó meleg napon indultam el itthonról, de máris belecsöppentem az ismételt nyárba odakinn. Parádés idő volt. Bikinis. Napozni minden nap lehetett volna, annyira meleg volt. Aki járt már Spanyolban az nagyjából tudja, hogy mire számíthat. Lazaság, széles mosoly, jó kaják, napsütés, tapas, paella, sangria. Ezekben a szavakban benne van az életérzés, ami vár. Egy hétre mentem, de majdnem minden nap más szálloda ágyában aludtam.

A baráti társaság igen laza és mosolygós, ők már kinn vártak. Igazából úgy a helyes, hogy nagyon vicces emberekből állt, így a humor egész nap a tetőfokára hágott. Megérkezésem követően biciklire pattantunk és már suhantam is a romantikus kis utcákon. A városban leginkább a fő közlekesési eszköz a bicikli és a roller.

Persze mindenki figyel a másikra ebben jobban kiműveltek már, mint mi. Érdemes a kétkerekűt választani, mert így sokmindent lát az ember ebből a gyönyörű városból, amit Európa katlanjának is neveznek, ugyanis a legmelegebb város kontinensünkön. Sevilla Spanyolország negyedik legnagyobb városa. Alig lakják 6-700 ezren szóval nincs nagy tumultus. Rengeteg szépséges látnivalót tartogat. Ha az ember felnyitja az útikönyveket válogathat a programokból bőven, de mi most nem feltétlenül azokhoz ragaszkodtunk, inkább csak lazultunk és tettük amihez kedvünk van. Így pont már a második napon béreltünk egy jo kis Nissant és célba vettük Spanyolország legöregebb városát Cadizt.

A déli városka alig másfél órányi útra van Sevillától. Sok időt nem töltöttünk lenn, de nagyon szép hely az hamar kiderült. A falakkal körülvett város rengeteg parkkal, szűk utcákkal, patináns épületekkel, templomokkal és végeláthatatlan strandokkal tarkított. Csodás partját mossa az igen hűvös Atlanti óceán, ahol ennek ellenére is sokan szörföznek az októberi jó időben. Ide ilyenkor még nem kell meleg ruha. Rövid sort, trikó...bár a néha párás felhők gyülekezete elborította a nap sugarait és akkor a hűs óceáni levegőben picit fáztam. De ez kit érdekel mikor itt mindenki boldog. Egyszerűen ráragad az emberre a jókedv. A parton és egyébként egész Spanyolban rengeteg kutyát sétáltatnak.

Egy hét alatt világossá vált, hogy nagyon szeretik az állatokat. Ez nekem rendkívül pozitív dolog. Ettünk egy jó ebédet a parton. Isteni halat, sült zöldségekkel. Meggyőződésem, hogy itt könnyebb egészségesen étkezni, mint itthon. A déli népek sokkal több zöldséget fogyasztanak, mint mi. A rengeteg tengeri herkentyű a sok zöldség számomra mennyei manna. Imádom a pékárút, de itt megálljt kell parancsolni a habzsi-dőzsinek csak a Spanyol konyha lebeg előttem. Persze itthon is imádom a Patta Negrát. Nagyon jó kis tapas tálakat kínálnak. Eredeti chorizo kolbásszal finom borokkal, fantasztikus ízharmónia. Szóval Andalúziában sok finomsággal feltöltheted a bendőd. Egy éjszakát töltöttünk Cadiz mellett egy nagy hotel komplexumban. Minden igényt kielégítő szálloda volt. Reggel tettünk egy nagy sétát a ködös, puha homokos parton, majd újra sétáltunk Cadizban. Talán azért is tetszett mindíg Spanyolország, mert nagyon hasonlít Mexikóra. A rengeteg színes ház az építkezés a templomok az ételek mind, mind Mexikót idézik nekem. Szeretem hely.

A Spanyol táncosokról nem is beszélve. Sevillában elmentünk egy estre. Egy pincében volt az előadás szigorúan csak kisebb csoportnak, ami az árában is megmutatkozott. Lehetett volna másik előadásra menni, ami nem annyira közeli és bensőséges, mint ez, bár sokkal olcsóbb. Én ezt ajánlom. Három zenész és három táncos. Egy órán keresztül káprázatos flamecot nézhettünk végig...lenyűgöző volt. Gyors tempójú páros tánc, ahol a táncosok a magasban tartott kezükkel kasztanyettával játszanak, amit sok ugrás is színesít. Egészen magával ragadó. Ezekben a táncokban mindíg különböző történeteket játszanak el fűszerezve fülledt erotikával, forró ritmusokkal. Látni kell!

Ha valaki eljön ez egy kötelező program. Bőven találsz majd, hiszen ez náluk igazi turista progi. Hazai és kihagyhatatlan. Sevilla tényleg nagyon szép város, rabul ejt, mindenképp érdemes ide látogatni. Különleges energiája van. Egyik nap a Paza Espanat jártuk végig. Ez az egyik fő látványossága a városnak. Csodálatos építmény. A hatalmas köríves épületben haladva láthatjuk, hogy Spanyolország valamennyi tartománya ki van rakva csempékkel.

Valamit ott a városban található Mária Lujza Park, ahová torkollik a Plaza Espana ez nagyon hasonló a mi Margitszigetünkhöz, persze Spanyol megfelelőjében. Ezt is biciklivel érdemes végigjárni, mert jó nagy. Rengeteg virág, pálma és sok sok különleges madárfaj.

Azán ott van a sevillai székesegyház, ami a világ legnagyobb gótikus temploma egyszerűen csodaszép. Sajnos nem tudtuk a kigyózó sort kiállni nem mentem be ezért vissza kell jönnöm, mert látni kell belülről, annyira szép. Helyette megnéztük a mellette található Alcazart a Spanyol királyi család rezidenciáját. Gyönyörű díszítéssel teli, zegzugos kis folyosókkal tarkított építészeti remekmű. Én is ellaktam volna itt szó mi szó:)

Kötelező a Barrio Santa Cruz vagyis a zsidó negyed. Milliónyi kis utcái rengeteg vendéglátóhellyel óriási nyüzsivel a hét minden napján, szuper feltöltődés...pláne kétkerekűvel. Hozzá teszem ott ettem életem egyik legjobb Spanyol hidegtálját. Azóta is csorog a nyálam utána...friss ropogós bagett Spanyol kolbász, sajtok...hmmm.

Biciklivel lehetőség van sok mindent megnézni, bár egyet sajnálok, de a bikaviadal helysznére a Plaza de Torosra már nem engedtek be. Késő délutánra elfogytak a jegyek...ez is legközelebbre marad. A bikaviadal biztos nagy élmény, de nem tartom valószínűnek, hogy végig tudtam volna nézni, ahogy leölnek egy állatot, akár tradíció, akár nem. Állatkínzás kategória számomra! Ehelyett viszont részem volt egy Spanyol focimeccset végignézni. Betiz-Celta. Óriási élmény volt, bár aki ismer az tudja, hogy egyáltalán nem rajongom a fociért és akkor még finom voltam... de ez itt tényleg más volt, mint a hazai meccsek bármelyike. A stadion a hangulat az érzés teljesen átjött. A csapat, akinek drukkoltam végül vesztett, de nem ez a lényeg, hanem, hogy ezt is kipipálhattam:)

Biciklis kirándulásunk során még meg kell említsem a Metropol Parazolt, ami a legnagyobb fából készült építmény! Olyan, mint egy óriási napernyő és ez is egy turista látványosság. Fel lehet menni a tetejére ahonnan pazar a panoráma, alatta pedig üzletek találhatók. Sevilla különleges formatervezésű építménye. Ultra extra látvány az biztos, és este ki van világítva, hogy lenyűgözzön minden járókelőt. Az építmény mellett ettünk egy finom vacsorát, ahol azon tanakodtunk, hogy estére megtelnek a vendéglátóhelyek és nem csak fiatalok, hanem rengeteg nagymama korú hölgyek és urak is színesíti a vendégsereget...azért is szembetűnő nekem ez, mert itthon ez kicsit sem jellemző. A mamikák lejönnek, esznek egy jó paellát és isznak egy finom kávét, miközben megbeszélik a nap töténéseit. Zseniális!

Persze nem kell sajnálni, mert volt időm napozni is...az egyik szállásunk tetőteraszán egy nagyon szép medencés kert lett kialakítva. Szundikáltam bő három órát a napom, így még most is hordozom a Spanyol napsugár bronzos barnaságát bőrőmön.

Megemlíteném, hogy kinntartózkodásunk alatt egy óriási eseményre készülődtek a Plaza Espana körbe kerített területén, mégpedig az MTV Music Awards idei díjátadójának Sevilla adott otthont. A készülődést elcsíptük, de pechemre egy nappal előbb hazajöttem pont az esemény előtt...pedig nem bántam volna, ha élőben megpillanthatom Shawn Mendest vagy Ariana Grandét... no, de csak túléltem nélkülük, majd legközelebb máshol hátha szerencsém lesz.

Képzeljétek a hazautam is kalandosra sikeredett, mert most Madridon keresztül ismételt átszállással repültem, de az ürömben az öröm az volt, hogy mind a két járatomon businnes classon utazhattam. Így a rövid háromórás repülőutam igencsak jól telt. A finom menüt mellett üvegpohárban élvezhettem a Spanyol borokat levezetésként.

Méltóképpen záródott az Andalúz látogatásom. Egy biztos ide visszatérek még! Nagyon ajánlom!

Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?