Viva Espana!

Viki

Írtam egy rövidet, de tömöret:)
Asszem adós vagyok ezzel az irománnyal főleg úgy, hogy sokadszor taposom e föld porait!
Megint csak hálás és szerencsés vagyok, hiszen harmadszor járom meg barcelonat évtizedes különbséggel, ugyanis először tizennégy éves koromban látogattam el ide és szemmel láthatóan semmit nem változott a hely! Itt ugyanolyan boldog mindenki, mint 22 évvel ezelőtt. A szépsége lenyűgöző, lazasága, egyszerűsége magával ragadó. Ami sokat hozzátesz ehhez szerintem, hogy itt a téli hónapokban is rengeteget süt a nap és nincsen mínuszok! A D vitamin nem ürül ki a szervezetből, nem termelődnek nagyon stresszhormonok.

Mondanom sem kell, hogy ahol körülvesz a tenger morajlása egy várost, mennyivel pozitívabb érzést ad, mint amikor nincs….felbecsülhetetlen érzés úgy kezdeni egy napot, hogy kiállsz a tenger felé fordulva és megköszönöd az univerzumnak a csodát, amiben részed van nap-nap után!

Óriási dolog ebben a városban, hogy egy helyen szinte mindent megtalálsz a tökéletes élethez! De ne feledd érzést és boldogságot pénzért nem fogsz kapni! Azt csak is magadban keresheted! Nem hely függő….mondjuk sokáig én is azt hittem, hogy igen….ad hozzá valóban, de ha nem vagy rendben belül, édes mindegy hol vagy!Fantasztikus idő fogadott március első napjaiban, de egy évvel ezelőtt, mikor szintén itt jártam, november végét írtuk és akkor is 25 fokban napoztam a tengerparton.

A hangulat, ami ebben az országban uralkodi egyszerűen magával ragadó….az emberek stílusosak mégis egyszerűek. Szeretem, hogy sokakon a sporticipő és fekete naci dominál egy pólóval…nem a külcsínynek élnek, hanem az érzésnek! Imádom, hogy délután már nincs kapkodás, de sehol az ég világon csak a manana és a nyugalomé a főszerep…igazuk is van….muszáj kikapcsolni és lenyugodni, mert az életet élvezni is kell tudni….valahogy meg kell találjuk a balanszot, és ahogy látom ezek a népek megtalálták….jó ne feledjük a spanyolok nagy hódítok és rablók voltak múltjukból fény derül rá mennyire megszedték magukat…ejjj de mi, hogy elbagatelizáltuk a kis országunkat ejjj, de nagyon esszük, amit főztünk….hát nah…mindegy is!
Nem elhanyagolható, hogy igen hamar idejutsz, mindössze 2 óra 20 perc a repülőút és máris fogyaszthatod a a simogató napsütésben készített hamísítatlan Sangriát:)
Hmm és a zene oh a spanyol vircsaft elmondhatatlan hangulattal tölt fel…a kasztanyetta csapódása és az erotikától fűtött tánc átjárja a szívünket pillanatok alatt és olyan érzést ad, amit nem cserélnél el többé semmivel sem, sőt újra és újra át akarod élni.

A spanyol nyelv elragadó telis tele szenvedéllyel, egyszerűen csoda. Annyira más itt minden, jó ézés ezt a hangulatot magunkévá tenni, elvarázsol minden egyes pillanata. Olyan ez, mint amikor szerelmes az ember, azt hiszem ahhoz tudnám hasonlítani….szenvedéllyel, tánccal, buja hangulattal, szabadsággal fűszerezett.
Itt egyszerűen jó kedvünk lesz mindegy hová visz az utunk a városon belül…. ez a feeling átjárja minden porcikánkat. Ha beülsz egy étterembe fülig érő mosollyal közelít feléd a felszolgáló és minden percben kedves marad….A spanyolok temperamentumosak és határozott embereknek jönnek le számomra. Tudatosságot sugároznak. Isteni jók a tapas bárok, gyakorlatilag bárhol eszel nem tudsz mellényúlni. Rengeteg kis hangulatos kávézó találunk a szűk utcákban, valamint remek pékségeket, mindig friss, ínycsiklandozó áruval. Fanasztikusan finom fiss halak, rákok, zöldségek és aranyló baguettek…hát nah….ez az én izlésvilágom! Abszolut kedvenc ételem a paella...huu az büntet, annyira jó:)

A szállásból ezer, meg ezer félét választhatsz tényleg csak a pénztárcád szabhat neki határt. Szerencsés vagyok, mert úgy esett, hogy mindannyiszor csodás hotelekben voltam…főleg most. Egyik nagy vágyam teljesült azzal, hogy egy Ritz Carlton szolgáltatásit lecsekkolhattam. Hát méltán 5 csillag az 5 csillag, az tuti! Az állam leesett a kiszolgálás minőségétől meg persze az áraktól is! Jó tanács, ha a Ritz Carltonba jössz, akkor töltsd tele a tárcád, illtve a kártyádon sem árt ha van némi lecsó. Csodás kilátás a tengerpatra, rózsaszirmokkal meghintett ágy, pezsgő és minden amit akarsz....igen ez volt a szoba, amiben az éjszakát tölthettem. Álom álom édes álom. Ritz pipa.:)
Persze, mint mindenhol a világon itt is képviseltetjük magunkat magyarok. Összeakadtunk két magyar hölgyeménnyel is, akik a szállodán belül dolgoztak, így volt "special" gájdunk is.
Jó sok mindent megtudtam a szálloda titkairól, nomeg azt is, hogy képzeljétek fukarok a szállodalánc nagy főnökei, hiszen egy tanuló alig ér meg nekik havonta 280 eurot, naponta 8 óra kemény munkáért:)

A lakás árak az egekben, 800 euróért van már van, de  csak 30 négyzetméteres...bár lassan mi is vetekszük a budapesti árainkkal albérlet és ingatlanok terén...no limit.
Ha idejössz rengeteg programból tudsz választani. Érdemes pár napot rászánni erre a meseszép városra, ugyanis rengeteg látnivaló van. A legtöbben persze a világhíres focicsapat miatt jönnek a városba. Mindenképp látni kell egy Barca meccset, ha már erre fújt a szél. Nah nekem ez kimaradt, úgyhogy vissza kell térjek még legalább egyszer ezt a hiányosságot bepótolni. Helyette a nyakamba véve Espana megannyi nevezetességét, kiműveltem magam barcelonából sokadszor.
Kötelező elfoglaltság, hogy végig utazd az egész várost átívelő libegőrendszert. Csodálatos madártávlatból látni a várost! Egyszerűen lenyűgöző! A tengerpartról indul és a hegyek tetején végződi. Ha már a hegytető a fantasztikus helyszínen lévő olimpiai parkot meg kell nézni, onnan páratlan kilátás tárul elénk. A város egyik jellegzetessége kihagyhatatlan ez pedig a zenélő vízesés a múzeumból….este kivilágítva csodás! Bizonyára sokan jártak már a város másik kötelező látnivalójánál a Sagrada Familia-nál, ami döbbenetes látványt nyújt építészetileg.

Ez az az épület, amit mindíg újítanak és ami évtizedek óta fel van állványozva azért, hogy tökéletes kinézetét egyszer ismét visszakaphassa. Sok régi, jó pár száz éves templom és katedrális van a városban, amit érdemes megnézni. Na meg persze a Gaudí házakat. Van belőlük pár! Építészeti remekművek hada vár a városban! Rendkívül tartalmas napokat lehet itt eltölteni, egy életre maradandó élményt nyújt. Beleég a retinánkba az tuti. Voltam egy csodálatos hamísítatlan spanyol táncesten, valamint egy gitáresten is, ahol remek ízelítőt kaphatunk a spanyol életérzésből. Megéri a hosszú várakozást, akár egy órát is sorban kell állni, hogy láthassuk egy ilyen estet.
Ha itt vagy biztosan elmész majd a több, mint egy kilométer hosszú La Ramblara, ami a  leghosszabb sétálóutcája barcelonának, és a Colombus szobornál a kikötőnél ér véget…itt egy hosszabb sétát tehetsz, megtalálod az összes híres világmárkát, betérhetsz meglesni a friss kollekciókat. Jó tanács, zseton legyen. Sok! A tárcákra pedig ügyelni tessenek, mert sok a zsebtolvaj!

Amit én feltétlenül látni akartam az a város egyik legmagasabb hegye Tibidabo és a tetején magasodó római katolikus templom. Potom 3 euroért felmehetünk a templom legtetejébe, ahol felettünk egy gigantikus Krisztus szobor áll, alattunk pedig az egész város panorámája! A legenda szerint a sátán felvitte ide Jézust és megmutatta neki a világra szóló panorámát, majd azt ígérte, hogy ha letérdelve imádja Jézus Őt, ezt mind neki adja. Egyszerűen lélegzetelállító látvány! Mindenképp látni kell. Itt van Spanyolország legrégebbi vidámparkja is igazi retro feeling. Apropó, hogyan jutunk ide fel? Választhatsz tömegközlekedést, ami tökéletesen és összehangoltan működik az egész városban, vagy jöhetsz takkerel is, ami szerintem pont annyi, mint otthon so a döntés rajtad áll. A taxi azért kényelmesebb.
Regényt lehetne írni a barcelonai látványosságokról, tényleg csak az ember érdeklődésén múlik mi az, amit látni akar.

Itt számomra semmiből sincs hiány. Így képzelek el egy várost, magához az élethez. Nekem ez egy tökéletes hely.
Tetszik, hogy itt az lehetsz, aki akarsz nem néznek rád furcsán, ha azonos neművel mész kézenfogva az utcán, nem néznek rád furcsán, ha kilógsz a tömegből a ruházatod vagy bármi miatt, nem néznek furcsán, ha más vagy…egyszerűen csak elfogadnak olyannak, amilyen vagy. Én így szeretlek Vicky, Kristina, Barcelona!

Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?